laavaa

Alla inlägg under september 2013

Av Evelina - 26 september 2013 11:49

Det var väldigt länge sedan jag bloggade, kom jag på nu när jag sitter och lyssnar på en föreläsning och min koncentration inte är på topp.

Anledning? Vet inte riktigt, antagligen pga skolan men även att jag har varit/är nykär. I know, jag va inte singel länge (som jag hade planerat) men allt blir inte som man tänkt sig och träffar man den rätta så kan man inte göra så mycket åt saken.

Som ni vet var jag på Kawaiicon. Andra dagen sprang jag och Jonna runt med "Free hugs"-skyltar och fick kramar av massa roliga och söta konventare. En bit in på dagen fick Jonna en lååång kram av en funktionär, en kille som var lite kortare än henne, och när han kom fram till mig så kramade han om mig och lyfte upp mig och kramade om mig ett bra tag. Jag blev glatt överraskad. Och det var så jag träffade Jon för första gången, min nuvarande pojkvän. (Vi blev ett par ungefär en månad senare, efter Kawaiicon)

Nykär och glad tjej, yeh.

Av Evelina - 2 september 2013 19:38

Allting har en början och allting har ett slut. Även sådana saker som man trodde skulle hålla för evigt. 


Well, jag har inte skrivit på länge. Mycket har hänt i mitt annars ganska så händelselösa liv. Sist jag skrev hade jag varit på min första dag på Kawaiicon och fick intrycket av att det var rätt så tråkigt där... Men lördagen och söndagen var underbara, hade grymt kul.


Aja, tillbaka till mitt händelselösa liv... Jag och Fredrik har gjort slut, eller jag ville först ha en paus men insåg sedan att jag behövde få vara ensam. Så nu är jag singel. Anledningen? Vi behöver inte gå in på den alldeles för mycket, men gnistan hade försvunnit och vi var som ett gammalt gift par... Och jag är en rastlös människa som behöver få hitta på saker och vara galen ibland utan att någon håller mig tillbaka. Så nu lever jag ensam med katterna och hittar på saker i stort sett varje dag... i morgon ska jag ut med Moa och Jonas och bara umgås, de tre musketörerna <3


Idag var även första skoldagen, ska ha en kurs som heter Medicinsk Vetenskap nånting nånting nånting... Kommer bli en jobbig kurs i alla fall, så började läsa lite redan i dag. Nu ska jag krypa ihop i fosterställning i min lilla soffa, titta på serien Chrno Crusade och sedan sova i min självförvållade ensamhet.


Natti natti på er <3

Presentation


Jag heter Evelina men kallas för Lava. Jag är 92:a och flyttade till Sundsvall för ett år sedan för att plugga till sjuksköterska, och för kärleken (som tyvärr tog slut). Jag har två Heliga Birmor, Celine och Toulous

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards